Menu Close

Ugdymosi aplinkos ir kontekstai

PRISTATOME DARŽELIO ERDVES, KURIOSE  YRA KURIAMI Į UGDYMĄSI ĮTRAUKIANTYS  KONTEKSTAI

Neužilgo  pristatysime        ČIA

 Kontekstų kūrimas yra gerai apgalvotas procesas. 

Kaip  kuriami vaiką į ugdymąsi įtraukiantys kontekstai?

 Vaikus  į ugdymąsi įtraukiančių kontekstų kūrimo būdai:

• smalsumą, tyrinėjimus, kūrybinę raišką skatinančios aplinkos modeliavimas;
• vaikų dėmesį patraukiančių priemonių parinkimas ir vaikus įtraukiančių situacijų kūrimas, stengiantis atliepti vaikų domėjimosi įvairovę;
• stebėjimas, ką ir kaip veikia vaikai, vaikų veiklos dokumentavimas, dialogas su vaikais, juos padrąsinant tolesniems, netikėtiems tyrinėjimams;
• skatinimas mąstyti, plėtoti savo idėjas, naudojant įvairias medžiagas, priemones, pakeičiant situaciją;
• vaikų drąsinimas tikrinti ir tas savo idėjas, teorijas, vaizduotės produktus, kurie, suaugusiųjų akimis, yra nereikšmingi ar klaidingi;
• dialogų tarp kontrastingų dalykų kūrimo strategijos taikymas;
• provokacijos, iššūkio situacijos kūrimas;
• tyrinėjimo, kūrybos situacijų kontrolės perleidimas vaikams;
• klausimų uždavimas, siekiant padėti vaikams rasti žodžius savo idėjoms išreikšti;
• atvirieji klausimai vaikams apie tai, ką jie atliko, kas nutiko ir kt., užduodami pagal vaiko supratimą, sekant jo mąstymo eigą;
• skatinimas pabandyti tai, ką daro kitas, diskutuoti;
• vaizduotės, prisiminimų, „mąstymo rankomis“, „mąstymo visu kūnu“, „įkūnytojo mokymosi“, uoslės ir kitų pojūčių įtraukimas;
• pakankamai laiko vaikams mąstyti, tyrinėti ir kt. skyrimas.

Rekomendacijose ikimokyklinio ugdymo pedagogui siūloma kurti šiuos ugdymo(si) kontekstus