Mokyklos organizacinė struktūra – tai formalus mokyklos veiklos valdymo modelis, kuriame apibrėžta, kaip paskirstomos atsakomybės, funkcijos ir įgaliojimai tarp mokyklos darbuotojų, administracijos ir kitų suinteresuotų šalių. Tokia struktūra padeda užtikrinti sklandų mokyklos darbą, aiškų valdymą ir tikslų pasiekimą.
Mokyklos organizacinės struktūros pagrindiniai elementai:
- Direktorius – atsakingas už mokyklos valdymą, strateginių tikslų įgyvendinimą ir veiklos kokybę.
- Pavaduotojai– tai darželio administracijos darbuotojai, kurie padeda darželio direktoriui organizuoti ir koordinuoti įstaigos veiklą. Jie turi aiškiai apibrėžtas atsakomybių sritis, susijusias su ugdymo procesu, administravimu, ūkio priežiūra ar personalo valdymu.
- Mokytojai – atsakingi už mokymo procesą, mokinių ugdymą ir jų pasiekimų stebėjimą.
- Pagalbos mokiniui specialistai – psichologas, logopedas, socialinis darbuotojas, specialusis pedagogas, mokinio padėjėjai, kurie padeda spręsti mokinių problemas ir patiriamus sunkumus.
- Administracinis personalas – buhalteris, sekretorius, kurie užtikrina organizacinę veiklą.
- Aptarnaujantis personalas – valytojai, kiemsargis, virtuvės darbuotojai, dietistas, sandėlininkas, elektrikas, pastatų priežiūros darbininkas.
- Mokyklos taryba – valdymo organas, priimantis sprendimus, į kurį įeina tėvai, mokytojai ir vietos bendruomenės atstovai. Tai kolegialus organas, kuris atstovauja darželio bendruomenei ir bendradarbiauja su darželio administracija, siekiant užtikrinti kokybišką ugdymo procesą ir darželio veiklos tobulinimą. Mokyklos taryba veikia kaip tarpininkas tarp tėvų, pedagogų ir administracijos, užtikrinant darželio bendruomenės interesų įgyvendinimą.
- Mokytojų taryba – valdymo organas, priimantis sprendimus, į kurį sudaro mokykloje dirbantys mokytojai ir kiti ugdymo procese dalyvaujantys specialistai. Šios tarybos pagrindinė funkcija – aptarti, koordinuoti ir tobulinti mokymo bei ugdymo procesus mokykloje.
- Darbo taryba – tai darbuotojų atstovaujamasis organas, įkurtas mokykloje, kuris atstovauja darbuotojų interesams ir bendradarbiauja su darbdaviu darbo santykių klausimais. Darbo tarybos pagrindinis tikslas – skatinti darbuotojų ir darbdavio dialogą bei užtikrinti darbuotojų teises ir interesų apsaugą.
- Vaiko gerovės komisija -tai nuolatinė komisija, kurios pagrindinis tikslas yra užtikrinti vaikų gerovę, saugią aplinką, ugdymo kokybę bei teikti pagalbą vaikams, patiriantiems ugdymosi, elgesio, emocinių ar kitų problemų. Komisija veikia vadovaujantis Lietuvos švietimo teisės aktais.
- Atestacinė komisija– tai komisija, atsakinga už pedagogų profesinės kvalifikacijos vertinimą ir jų atestacijos organizavimą. Ši komisija veikia vadovaujantis Lietuvos švietimo teisės aktais ir atestacijos nuostatais.
ŠVIETIMO PAGALBOS SPECIALISTAI
APTARNAUJANTIS PERSONALAS