LOPŠELIO-DARŽELIO PAGRINDINĖ VEIKLOS SRITIS – ŠVIETIMAS.
LOPŠELIO-DARŽELIO PAGRINDINĖS VEIKLOS RŪŠYS PAGAL NUOSTATUS
- Pagrindinė švietimo veiklos rūšis – ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10.
- Kita švietimo veiklos rūšis – priešmokykinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20.
- Kitos veiklos rūšys:
- kultūrinis švietimas, kodas 85.52;
- sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;
- kitas, niekur kitur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59;
- švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85,60;
- Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
- kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29.
- vaikų dienos priežiūros veikla, kodas 88.91.
- kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90
UGDYMO(SI) PROCESO ORGANIZAVIMO MOTO:
„Pasakyk man, ir aš pamiršiu. Parodyk man, ir aš galbūt prisiminsiu. Bet įtrauk mane į veiklą, ir aš išmoksiu“
UGDYMO PROGRAMOS
1. IKIMOKYKLINIO UGDYMO PROGRAMA
Iki 2025 m. Ikimokyklinis ugdymas organizuojamas Programa parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. balandžio 18d. įsakymu Nr. ISAK-627 patvirtintu ikimokyklinio ugdymo programų kriterijų aprašu. Programa parengta 2022 m. , dalyvaujant iš ES fondų finansuotame projekte ,,Mąstymo mokykla vaikams”. PROGRAMOS NUORODA ( registruotiems prie el. dienyno ).
Priimtas nutarimas Dėl Ikimokyklinio ugdymo programos gairių patvirtinimo Suvestinė redakcija 2024-02-15
Nutarimas įpareigoja įstaigas atnaujinti savo programas ir pradėti dirbti pagal jas nuo 2025-09-01
2. PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO PROGRAMA
Priešmokyklinis ugdymas organizuojamas vadovaujantis ,,Priešmokyklinio ugdymo bendrąja programa” 2022.
3. UGDYMO PROGRAMA ,,SVEIKAS DARŽELIS”
Į ugdymo turinį integruojama pedagogų parengta programa „Sveikas darželis”. Programa atnaujinta ir patvirtinta 2024 m.
Pasaka. Sveikas darzelis programa 2024.docx
4. GYVENIMO ĮGŪDŽIŲ UGDYMO PROGRAMA
,,Gyvenimo įgūdžių ugdymas. Ikimokyklinis amžius”
Programa integruota į programos ,,Sveikas darželis” turinį. Gyvenimo įgūdžių ugdymo parengta įgyvendinant Europos sveikatą stiprinančių mokyklų projektą,koordinuojamą Pasaulio sveikatos organizacijos Europos regiono biuro PSO/EURO), Europos Tarybos bei Europos Komisijos, bendradarbiaujant su Jungtinių Tautų Vaikų fondu (UNICEF). Pritarta Švietimo ir moksloministerijos Sveikatos ugdymo ir kūno kultūros ekspertų komisijos (2003-01-21 Nr.28).
5. CIVILINĖS SAUGOS ĮGŪDŽIŲ UGDYMO PROGRAMA
SAUGAUS ELGESYS KASDIENĖSE IR EKSTREMALIOSE SITUACIJOSE
Pagal Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymą Įstaigose, vykdančiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, civilinės saugos mokymas yra integruotas į ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas.
APIE CIVILINĘ SAUGĄ
6. PROGRAMA ,,ZIPIO DRAUGAI”
Nuo 2002 m. į priešmokyklinio ugdymo procesą integruojama Vaikų socialinių įgūdžių ugdymo programa „Zipio draugai”, kurios tikslas – siekiant geresnės emocinės vaikų savijautos, padėti jiems įgyti socialinių bei emocinių sunkumų įveikimo gebėjimų. „Zipio draugų“ programa 2008 metais įtraukta į Nacionalinę smurto prieš vaikus prevencijos ir pagalbos vaikams 2008 – 2010 metų programą (LRV 2008 m. balandžio 24 d. Nr. 392 nutarimas; VŽ, 2008, Nr.51-1892). Programą vykdo Viešoji įstaiga „Vaiko labui“ ir jos parengti, turintys programos mokytojo kvalifikaciją, pedagogai.
Daugiau informacijos svetainėje http://www.vaikolabui.lt
7. PROGRAMA ,,KIMOČIAI”
„Kimoči“ (japoniškai „kimochi“ reiškia „jausmas“) – tai ikimokyklinio ugdymo programa, kurios pagrindas yra socialinių ir emocinių kompetencijų lavinimas. „Kimoči“ programa skirta emociniam intelektui ugdyti, pozityviam elgesiui skatinti ir bendradarbiavimo įgūdžiams lavinti. Socialiniai ir emociniai ikimokyklinio amžiaus vaikų įgūdžiai lavinami žaidžiant su „Kimoči“ žaislais – minkštomis lėlytėmis.
Programos tikslas – išmokti valdyti ir išreikšti jausmus pozityviu būdu.
Uždaviniai:
• Išmokti atpažinti ir valdyti emocijas;
• Mokytis rūpintis ir padėti kitiems;
• Ugdytis gebėjimą kurti pozityvius santykius.
Pagrindiniai programos principai
- Pateikiamos priemonės padeda vaikams elgtis pozityviai;
- Programos filosofija remiasi penkiais pagrindiniais principais. Kiekvienas vaikas gali išmokti būti PAGARBUS, ATSPARUS, ATJAUČIANTIS, MALONUS IR DRĄSUS;
- Būtina sąlyga socialiniam-emociniam vystymuisi yra visus įtraukiantis ugdymas (įtraukiant visus vaikus nekreipiant dėmesio į jų skirtumus);
- Programa sudaryta remiantis moksline medžiaga bei tyrimais;
- Vaikams būtina sudaryti galimybes taikyti naujai išmoktus įgūdžius. Tik taip nauji įgūdžiai įsisavinami;
- Daugiau galite sužinoti: https://www.kimochis.com/